fantasy-town-farm-friends-1024x438
6
/10

Fantasy Town – Recension

Börja odla och bygga ditt eget kungarike i fantasistaden
Skrivet av: - publiserad: 19 juli 2022

Fantasy Town är en jordbrukssimulator skapad av folket bakom FreeFire och Call of Duty Mobile. Detta är det första jordbrukssimuleringsspelet för Garena. Spelet är en gratis att spela med några köp i appen. Den finns på både Android och iOS. Spelet släpptes först i ett fåtal utvalda regioner och redo för en global lansering 2022. Spelet kommer att distribueras av gamigo. Här i den här artikeln kommer jag att granska Garena Fantasy Town och dela mitt första intryck av spelet.

En hord av troll har invaderat staden. Det är din plikt att skydda stadens invånare från onda troll och bygga tillbaka staden och gården till dess ära. På ytan ser spelet ut som en lantbrukssimulator men efter en tid har spelet fått in några unika attribut till det. Spelare kan också upptäcka olika platser i spelet från gamla gruvor till magiska skogar. Dessa platser innehåller speciella belöningar som kan användas för att höja nivån och uppgradera staden.

Bygg och hantera med byggnader från olika kulturer

I starten på Fantasy Town måste spelarna bygga och förvalta staden. Det finns olika typer av byggnader och dekorationer för spelare att välja mellan. Spelare kan välja mellan olika byggtyper från hela världen. De kan välja dekorationer från olika kulturer.

Spelare kan också uppgradera sin befintliga konstruktion för att producera fler produkter. De kan också rekrytera olika medborgare som kan hjälpa till med olika saker. Spelare kan också uppgradera byggnader som bageriet och kycklingfarmen för att producera fler grödor. Genom att sälja sina produkter kan spelare tjäna guld som senare kan användas för att uppgradera och dekorera staden.

Samla grödor, husdjur och skydda din stad

Som speltiteln antyder är detta en jordbrukssimulator. Målet för spelarna är att samla in grödor för att möta medborgarnas behov och att sälja grödor för att nå en nivå. Det finns en mängd olika grödor som spelare kan köpa från. I början får spelarna lite spannmål som de behöver för att skörda.

Men när du går upp i nivå kommer fler grödor som majs att låsas upp. Dessa grödor kan användas igen till en mängd olika saker, från att förvandla dem till bröd till att sälja. Spelare kan sälja sina skördar till olika butiker som Dragon-, WhaleAnd Elephant-butiker.

Spelet slutar inte med att skörda grödor, det inkluderar också djurhållning. Spelare kan ha sina egna gårdar med djur som kycklingar, kor, tuppar och många fler. Spelare kan använda gårdsprodukten och förvandla den till handelsvara. Staden är full av troll som kidnappar medborgare. Rekrytera medborgare och gå samman med dem för att förstöra onda troll och skydda staden. Spelare kan också slå sig samman med andra spelare och kan raida bossar för fler belöningar.

Anpassa din karaktär och gå med dina vänner

Förutom att odla, bygga och skydda staden kan spelare också slå sig ihop med andra spelare. Spelare kan bilda guilds som fungerar väldigt likt klansystemet Clash of Clans. De kan också plundra legendariska monster med sina guildmates. Spelare kan också besöka andra spelares städer och hjälpa dem. Det finns minispel där spelare kan tävla med varandra. Den har också en ranking.

Det finns flera minispel, från ormar till vägskäl, som spelare kan spela. Spelare kan också chatta med alla som också använder världschatt. Spelare kan anpassa sin karaktär hur de vill. Det finns många kosmetika att välja mellan. Spelare kan köpa olika hår, kläder och skatter med hjälp av valutan i spelet. Den bedårande blockkonststilen passar bra med kosmetika i spelet.

Fantasy Town är en av de mest kompletta jordbrukssimuleringarna som finns. Från jordbruk till grödor till djur. Det finns många grödor och djur att odla. Dessa produkter kan användas för att skapa olika produkter. Det finns en butik där spelare kan sälja sin skörd för pengar i spelet. Det bästa med det här spelet är att det inte bara är en jordbrukssimulator utan lägger till fler funktioner till det.

Spelet är väldigt enkelt och lätt att förstå även med så många olika mekaniker. Guild-systemet är riktigt bra, speciellt de legendariska monsterräderna. Spelet har alltid något på gång, till skillnad från andra liknande spel i den här genren. Minispelen i spelet är superkul att spela i väntan på att byggen ska uppdateras. Spelets grafik och konststil är riktigt trevlig att titta på. Även om det är inspirerat av blockstilen i Minecraft, fungerar det riktigt bra för det här spelet.

Det finns två huvudsakliga spelvalutor. Spelet är inte fyllt med mikrotransaktioner till skillnad från det andra FreeFire-spelet. Det finns en betydande väntetid för att bygga färdigt. Denna process kan göras snabbare genom att använda ädelstenar som kan köpas för riktiga pengar. Det finns sätt att tjäna ädelstenar i spelet, men det kräver mycket slipning. Om du har lite tålamod kan du undvika lönen för att vinna spelaspekten. Sammantaget är det ett bra gårdsimuleringsspel med fantastisk grafik men det testar ditt tålamod.

Denna Recension är skriven av: och publiserad den 19 juli 2022