2.5
/10

Om du kanske har undrat vad som går med att göra en porr – du vet, den tekniska sidan av saker – så kan faktiskt detta vara något för dig! Porno Studio Tycoon kan låta som en rolig skämt genom porrvärlden, men gör inte dina förhoppningar.

Men om du letar efter ett styggt spel kan du spela med din mamma i rummet, här går du!

Denna titel, av Zitrix Megalomedia, marknadsförs som en affärssimulator med “inget sexuellt uttryckligt innehåll”. Det står så rätt på Steam-butiksidan. Ändå skulle namnet Porno Studio Tycoon få en att tro att det måste ha något styggt på gång. Förutom några få ljudbitar som kan få en att höja ögonbrynet är det mest tvivelaktiga innehållet du hittar i den här titeln på stänkskärmen och i logotypen. Så … är det här spelet bra? Tja … um … det är inte kul, något som är viktigt för att göra ett spel bra.

Skapandet av porrscenerna är mycket tekniskt. Om du bestämmer dig för att spela detta med dina föräldrar eller andra familjemedlemmar i rummet, vill du stänga av ljudet här, men oroa dig inte för att blockera skärmen för mycket. Ljudet är bara några stön och olämpliga ljud samt, naturligtvis, underbar porrmusik. Annars finns det verkligen fortfarande inte så mycket att se, bara några suggestiva bilder ibland. Det finns ett ljudkort och en videoskärm samt en knapp för att beställa en fotograf och pizza – viktiga saker. Kom ihåg att du är här för att tjäna pengar. Är förspel viktigt för den här videon? Gör du en extrem scen eller vanilj? Du bestämmer vem som gör vad, och du vill planera scenen innan start och pauser kan vara viktigt. Allt detta är saker du kan försöka lära dig i den invecklade handledningen som till och med en vän av mig inte kunde förstå när hon försökte det. Ärligt talat är handledningen närmare en vag översikt som knappt täcker något användbart.

Det tar ett par försök att göra en film innan du verkligen förstår vad du gör eftersom handboken nästan är värdelös, som jag sa tidigare. Jag lärde mig att påskynda saker, var kartan är, hur man anställer människor, och det handlar om det. Annars förstår jag fortfarande inte helt hur det monetära systemet verkligen fungerar och jag bryr mig inte helt eftersom spelet aldrig riktigt gav mig anledning att bry mig. I grund och botten går du till en byrå för att anställa skådespelare för ett veckolångt kontrakt, hyra lägenheter, filmscener, sedan göra boxkonst och lägga ut filmerna.

Om jag ville lära mig att driva ett porrbaserat företag med en “rik ekonomisk modell”, “flexibel konfiguration av filmproduktion” och så vidare skulle jag förmodligen se om det finns en klass online jag kan ta för det. Låt oss också inse det, om jag ville spela ett spel med ordet “porr” i titeln, ville jag förmodligen se något styggt. Så det verkar lite kontraintuitivt att göra något som heter Porno Studio Tycoon och göra det till en nästan helt ren affärssimulator.

Jag trodde aldrig att jag skulle få en titel där dom inte visade tillräckligt med hud, men här är vi! Med tanke på att spelets titel har ordet porno förväntade jag mig något värre. Även om jag kan säga att dev har gjort riktigt bra då konsten i spelet är riktigt snyggt. Grafiken är trevlig att titta på och är bra gjort. Karaktärerna är snyggt ritade och bakgrunderna är väl sammanlagda, förutom det smutsiga tvättstugan som jag aldrig lyckades räkna ut syftet med. Jag är säker på att det måste ha något slags syfte och inte bara var ett slumpmässigt rum, hoppas jag.

Om du gillar tanken på att lära dig, på sätt och vis, hur man driver en porrstudio och blir en Porno Studio Tycoon, så är den här titeln definitivt något för dig.

Men jag ska återvända till att spela HunieCam Studios om jag vill driva en slags porrstudio och samtidigt få ett skratt åt det. Nu känner jag mig verkligen som en porrmagnet. Porno Studio Tycoon å andra sidan var inte riktigt ett spel för mig, det var mer som arbete.

En recensionskopia till Steam av titeln tillhandahölls av utgivaren för recensions ändamål

2.5 / 10 Recensent

/ 10