7
/10
14 september, 2021

House Flipper är ett simuleringsspel där ditt mål är att köpa nedgångna bostäder, fixa dem och sälja dem för vinst. Renoveringar inkluderar målning, kakling, installation av vitvaror, städning och rivning av oanvändbara rum. Japp, det här är ett spel om sysslor och arkitektur. House Flipper var en storsäljare på Steam och nominerades till bästa polska indiespel 2018. House Flipper gjorde så bra försäljning att det gjorde tillbaka alla produktionskostnader de första dagarna efter lanseringen. HGTV samarbetade med skapare för att skapa en DLC som erbjuder nya egenskaper och sidouppdrag inspirerade av deras renoveringsprogram.

Jag gillade det här spelet tillräckligt bra. Det är definitivt original i sitt koncept. Trots att den är en ganska nischad titel har den ett stort antal fans. Jag är inte helt säker på om det här är en ironisk följd eller en legitim kärlek till hemrenovering. Det har några snygga aspekter, som att kunna installera elektriska ledningar och montera armaturer. Grafiken är dock inte bra. Din kvast berör faktiskt aldrig marken, och din rulle kommer aldrig att komma i kontakt med väggen trots att färgen mirakulöst dyker upp.

Jag tycker att det här spelet förtjänar en bra okej. Jag känner att spelet är terapeutiskt genom att du inte behöver tänka för mycket medan du spelar. Jag tyckte om att dekorera och designa mina hus. Jag kände att butiken hade moderna möbler som passar ett brett spektrum av estetik. Jag tror att det är väldigt viktigt i den här typen av spel, så jag måste ge dem rekvisita där. Jag tror inte att jag personligen kommer fortsätta spela det här spelet. Ändå skulle jag rekommendera det till andra som är mer intresserade av genren simuleringsspel.

7 / 10 Recensent

/ 10