5.5
/10

Dwelvers är ett strategispel baserat på målet att skydda och växa ditt fängelsehåla styrt av din Dungeon Mother som sporrar ut varelser för att hjälpa dig bygga, växa och attackera för att växa fängelsehålan.

Du startar spelet med ett rum för din Dungeon Mother och du expanderar därifrån. Möjligheterna för fängelseutveckling är oändliga.

Dwelvers startar dig med de grundläggande varelserna; Orcs och Imps. Genom att bygga andra sängar, broar och utforska tar du upp förmågan att få din mamma att ta en ny minion. Du måste ta hand om dem också. De behöver en plats att äta, sova och ta en öl med killarna. De kanske inte lyssnar på dig om du inte tittar på deras behov. Precis som i Pokémon när du har en nivå 60 Pokémon och dina Gymemblem bara tillåter dig att kontrollera nivå 50-talet. Så uppmärksamma deras behov människor !!!

När du utökar din Dungeon kan du stöta på andra fängelsehålor som du måste utforska och erövra. De kan innehålla hårdare fiender, men detta gör att du kan använda dem till din fördel när du stöter på en andra. Ge dem en smak av sin egen medicin har jag rätt? När du erövrar fängelsehålan får du byl för att hjälpa dig att dekorera dina rum och lägga till dem. Du måste faktiskt göra lite utforska för att få resurser. De hittas när du bryter igenom väggarna för att skapa nya rum och i fängelsehålsboxar. En liten bit malm går inte långt, så jag rekommenderar att du gräver allt du kan se.

Dwelvers är ett spel som påminner mig mycket om ett civilisationsstil med fantasi ingår. Spelet i Alpha O har 8j2 lovat. För $ 15 dollar, eller 14,99 (Kom igen som ett öre betyder det!), Verkar Dwelvers sälja bra. Själv har jag spelat det sedan en av de tidigaste Alpha-filmerna. Skaparna av spelet, Dancing Devils (älskar namnet), har en wiki för spelet och en nyhetskrig för att hålla sina fans uppdaterade. Jag gillar verkligen den tid de tillbringade på deras webbplats och det är enkelhet.

Se min spel recension här under

FÖRDELAR

• Roligt spel med torn försvarselementet Att bygga saker fungerar bra.